Carpatair Își Consolidă Flota cu un Airbus A320-200

 Carpatair Își Consolidă Flota cu un Airbus A320-200

Carpatair, compania aeriană românească cu sediul în Timișoara, a adăugat recent un Airbus A320-216 la flota sa.

Acest avion a efectuat primul zbor de test pe 2 decembrie 2008 și a fost livrat companiei Thai AirAsia pe 7 ianuarie 2009. Aeronava a continuat să fie folosită de compania tailandeză până în iulie 2020, când a fost transferată la firma de leasing irlandeză Greylag Goose.

Pe 21 octombrie 2024, avionul a fost închiriat de Carpatair și a primit înregistrarea YR-ABC pentru a începe operațiunile comerciale pe 26 noiembrie 2024, efectuând zboruri către diferite destinații precum Malaga, Niš, Belgrad, Zurich și Stockholm Arlanda.

Aeronavele din familia Airbus A320 sunt printre cele mai de succes modele comerciale, datorită eficienței și tehnologie avansate pe care le oferă – inclusiv sistemul fly-by-wire. Cu peste 10.000 de unități livrate, A320 nu este doar una dintrea cele mai populare avioane din lume, ci și una dintrea cele mai sigure. În particular, avionul achiziționat recent de Carpatair nu a fost implicată în niciun accident sau incident.


Carpatair: Focus pe Wet Lease și Zboruri Charter

Carpatair are in prezent un focus pe servicii de tip wet lease (adică pune la dispoziție aeronave și echipaje altor companii aeriene) și zboruri charter (pentru agenții de turism și tour-operator). De-a lungul istoriei sale operatorul a încheiat parteneriate cu Air Baltic, KLM Cityhopper și Adria Airways.

Chiar dacă nu sunt disponibile informații publice despre contractele de wet lease pentru noul Airbus A320, este de așteptat ca această aeronavă să fie utilizată atât pentru aceste servicii, cât și pentru zborurile charter.

Baza companiei este aeroportul Traian Vuia din Timișoara, dar avioanele Carpatair pot fi vazute în diverse locuri din Europa.


Carpatair – Ieri, Astăzi și Mâine

Carpatair operează în prezent o flotă formată din trei aeronave: două Airbus A319 și acest Airbus A320. Aeronavele A319 au o capacitate de 150 de locuri, în timp ce A320 are 180 de locuri, toate configurate într-o singura cabină economy.

Pentru cei care își amintesc modelul „hub-and-spoke” al Carpatair, cu zboruri intre aeroporturile din Romania si cele din Italia și Germania prin Timisoara, este întotdeauna o plăcere să vedem livery acestei companii în aeroporturile din Europa. Carpatair a fost și rămâne unul dintre pionierii aviației comerciale din România, iar pivotarea sa către acest nou model comercial evidențiază flexibilitatea și abilitatea sa de a se adapta la un mediu competitiv și economic complet diferit.

Postari asemanatoare